2019. gadā Pasaules studentu komandu programmēšanas sacensību ACM ICPC (ACM International Collegiate Programming Contest) fināls no 31. marta līdz 5. aprīlim norisinājās Portugāles pilsētā Porto un Latvijas Universitāti tajā pārstāvēja Pēteris Pakalns, Vladislavs Kļevickis, Ingus Jānis Pretkalniņš un treneri prof. Guntis Arnicāns un Jevgēnijs Vihrovs.

Pasaules studentu programmēšanas sacensības (ACM ICPC) ir senākās un prestižākās akadēmiskās programmēšanas sacensības pasaulē. Sacensības norisinās jau 43. gadu, un šogad tajās piedalījās 52 709 dalībnieki, kas pārstāvēja 3 233 universitātes no 110 valstīm. Sacensību ceturtdaļfināli un pusfināli norisinās reģionos visos apdzīvotajos kontinentos, savukārt uz fināla sacensībām dodas ap 100 pasaules spēcīgākās komandas. 

Šogad finālā piedalījās 135 spēcīgākās pasaules studentu komandas.

Mūsu komanda:

LU Datorikas fakultātes bakalaura studiju programmas “Datorzinātnes” 4. kursa students. Pēterim šī ir ceturtā ACM ICPC sacensību sezona, uz pasaules finālu viņš dosies jau otro reizi. 2017. gada finālā Pētera komanda izcīnīja dalīto 20. vietu. Viņš pats saka, ka finālā viņš guva arī labu mācību – uzdevumu risināšanas prioritātes. Pēteris palīdz organizēt Latvijas informātikas olimpiādes.

Jau skolas laikā Pēteris aizrāvās ar dalību konkursos, teicami startēja dažādās eksakto priekšmetu olimpiādēs, patika programmēt. Dzīvē Pēteris tiecas pēc interesantuma! Viņš ir “Wuxia” un citu fantastikas noveļu cienītājs, dažreiz uzmet aci japāņu kultūras pērlēm, par labākajām datorspēlēm uzskata “Factorio”, “Minecraft (redstone + computercraft + factories)”. Labprāt uzspēlēs badmintonu vai galda tenisu, nesen iemācījās nenoslīkt ūdenī. Pats galvenais: lieto Ubuntu ar i3wm, vim, tmux. Uzdevumu risināšanā visvairāk patīk implementēšanas, t.i. programmēšanas, daļa!

Komandā: Universāls cilvēks, risina visu un implementē 98.34% no komandas risinājumiem.

LU Datorikas fakultātes maģistra studiju programmas “Datorzinātnes” 1. kursa students. Vladislavs pasaules programmēšanas sacensību (ACM ICPC) finālā piedalās otro gadu pēc kārtas. Abās reizēs, iekļūstot finālos, Vladislava komanda uzrādījusi augstākos rezultātus  pusfinālos LU komandu vēsturē. Vladislavs uzskata, ka svarīgākās prasmes iekļūšanai finālos ir ieguvis kursā "IT projektu pārvaldība", kur iemācījās efektīvi organizēt komandas darbu. Vladislavs ir pārliecināts, ka viņa komanda apvieno sevī individuālo izcilību, disciplīnu un komandas garu. Pēc šīs sezonas Vladislavs plāno kļūt par komandu mentoru un palīdzēt jauniem programmētājiem sasniegt tikpat labus rezultātus sacensībās.

Komandā: mentālais līderis, organizē un plāno komandas darbu.

LU Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes bakalaura studiju programmas “Matemātika” 2. kursa students.

Ingus ACM ICPC sacensībās piedalās otro gadu, pērn iekļūstot pusfinālā ar pirmo mēģinājumu. Ingus intereses pārklājas ar komandas biedriem, viņam patīk tālo austrumu kultūra, īpaši japāņu animācija un vizualizācijas meditācija. Tāpat kā Pēteris, Ingus izbauda Minecraft un Factorio datorspēles. Savā brīvajā laikā Ingus lasa grāmatas par psihoanalīzi un citām zinātniskajām tēmām, kā arī paaugstina savu dopamīna līmeni sportojot.
Ingus ir pozitīvi noskaņots savam pirmajam ACM ICPC finālam. Uzskata, ka komanda ir tik saliedēta, pateicoties ilggadējai draudzībai. Pēc Ingus vārdiem, "mēs visi, pat treneri, pazīstam viens otru jau 8 gadus...".

Komandā: uztur komandas garastāvokli optimālā līmenī, objektīvi novērtē uzdevumu sarežģītību.

LU Datorikas fakultātes profesors un dekāns. Studentiem pasniedz kursus saistītus ar datu struktūrām, algoritmiem un programmatūras testēšanu. Ar programmēšanas sacensībām un studentu dalību tajās aizraujas jau kopš 1996. gada. Šo gadu laikā piekto reizi kā treneris dosies uz ACM ICPC finālu.
Piemīt ļoti laba humora izjūta. Aizraujas ar skriešanu un orientēšanos. Atrodas nemitīgā kustībā.
Komandā: “Bīda” lietas.

LU Datorikas fakultātes pētnieks. Divkārtējais ACM finālists, ar astoņu gadu pieredzi sporta programmēšanā. 2012. gadā ACM ICPC finālā ieguva 18. vietu 112 pasaules spēcīgāko komandu konkurencē, savukārt 2014. gadā 122 komandu konkurencē ieguva 45. vietu. Organizē Latvijas matemātikas un informātikas olimpiādes, trenē Latvijas izlasi starptautiskajai matemātikas olimpiādei. Organizē ACM ICPC Baltijas reģionālo atlasi. Latvijas Universitātē pēta kvantu algoritmu pārākumu pār klasisko pasauli. Eiklīda ģeometrijas cienītājs. Patīk ceļot un izzināt pasauli.

Komandā: morāli atbalsta, sniedz labākos

 

Fināla sacensības notiks 4. aprīlī plkst. 13:00 – 18:00 (pēc Latvijas laika) un būs skatāmas tiešraidē http://icpclive.com/.

LU studentu komandu dalību pasaules programmēšanas sacensībās atbalsta: AS "Emergn", SIA "eazyBI", SIA "Datakom", AS "RIX Technologies", SIA "TestDevLab", SIA "ZZ Dats", VISMA grupas uzņēmumi Latvijā, SIA "whiteCryption", Amerikas latvieši, kuri pārstāv “Friends of the University of Latvia” (501(c)(3) charity) - Latvijas goda konsuls Ilinoisas štatā Roberts Blumbergs, Latvijas goda konsuls Mičiganā Andris Lācis un Galenieku ģimene. Ziedojumus administrē Latvijas Universitātes fonds un RTU Attīstības fonds.